Brandul cabinetului dentar

Notiunea de “brand” nu inseamna doar designul logo-ului , decorul din  camera de  asteptare a cabinetului si viziunea acestuia; chiar daca acestea sunt impresionante,  impactul asupra pacientului nu se formeaza doar pe  aceste elemente. La baza fiecarui brand, se afla “personalitatea” cabinetului si asta ar trebui sa se vada in orice aspect  cu care pacientul intra in contact. Valoarea acestei “personalitati” este cea care duce cabinetul spre succes.

De la atitudinea personalului si pana la sistemul prin care se fac programarile, brand-ul se regaseste in experienta pacientilor care iti trec pragul.

Sa presupunem ca ai cele mai comfortabile scaune in cabinet ; daca asistenta deschide usa si striga sa intre urmatorul pacient, in loc sa mearga pana la dansul si sa il invite frumos sa o urmeze, ai o mare problema. Cum am mai spus si intr-un articol precedent, in ziua de azi oamenii se uita in primul rand la oamenii de la care cumpara un produs sau un serviciu. Mai ales ca avem toata libertatea de a alege.

Brandul inseamna comunicare,educarea echipei, coordonare, experienta cu pacientii si nu in ultimul rand exemplul personal.

Dezvoltand un brand de succes, ai ocazia sa iti arati personalitatea,convingerile, valorile si experienta pe tot ce tine de pacienti. Prin aceste elemente, poti crea un impact puternic asupra segmentului de piata caruia te adresezi.

Cand vine vorba de imaginea cabinetului, intrebarea care se ridica este daca aceasta a fost construita intentionat sau pur si simplu din greseala. Daca nu te ocupi de aceasta, in mod sigur iti va fi atribuita una de catre pacienti. Dar va fi imaginea pe care ti-o doresti ?

In crearea unui brand de calitate, se lucreaza continuu la reputatie, calitatea serviciilor oferite, la valorile acestuia precum si la cum se transpun asupra pacientului ; atitudinea din interiorul cabinetului sau a clinicii trebuie sa coincida cu imaginea vazuta din exterior.

Este indicat sa iti evaluezi periodic oamenii care lucreaza cu sau pentru tine, pentru a te asigura ca urmariti aceleasi obiective si impartasiti aceeasi viziune despre cabinet. Oamenii din jurul tau trebuie sa se indentifice cu valorile si convingerile tale, sa inteleaga incotro se indreapta cabinetul,sa se implice in dezvoltarea acestuia, pentru ca la urma urmei, si ei fac parte din imaginea pe care pacientii tai o percep.

Ca lider al cabinetului, analizeaza daca angajatii reprezinta cu succes imaginea creata de tine. Daca nu fac asta, ai foarte mult de pierdut. Chiar daca o parte din pacienti sunt multumiti de acitivitatea lor, poti pierde acesti pacienti daca ei se identifica cu aceasta imagine diferita de a ta. Angajatii trebuie sa iti reflecte intocmai imaginea ; asadar, fa tot posibilul sa iti pastrezi cei mai buni oameni care fac asta.

Fiecare cabinet tinde sa reflecte personalitatea medicului sau , in alte cazuri, a managerului. Totodata, se regasesc ideile, valorile si strategiile acestuia.

La baza oricarui cabinet dentar, ar trebui sa se regaseasca trei componente esentiale :

  •  Directie – ai o viziune clara asupra cabinetului ? este aceasta transpusa in obiective si actiuni concrete ? stii la ce nivel  vrei sa ajungi peste un an, doi sau cinci ? te-ai asigurat ca toti oamenii implicati stiu aceste lucruri ?
  • Implementare – sunt corecte procedurile tale si sistemele cabinetului? ai niste indicatori prin care sa iti gestionezi performanta ? incurajezi excelenta si cresterea individuala ? Pe viitor,voi scrie un articol despre avantajele dezvoltarii unui sistem prin care sa iti “automatizezi” activitatea in cabinet.
  • Atitudine -  exista o atitudine pozitiva in cabinet ? Atitudinea este un raspuns direct la ceea ce gandim si traim in mediul de lucru. Daca atitudinea este corecta, poate juca rolul unui instrument puternic in succesul cabinetului ; bineinteles, si reciproca este valabila.

Ca proprietar de cabinet stomatologic, trebuie sa te asiguri ca strategia si viziunea cabinetului se leaga direct de calitatea serviciilor medicale si experienta pe care echipa ta o ofera pacientului. Dar inainte de asta, trebuie sa iti fie TIE clar cine esti si care este obiectivul tau principal. Doar atunci poti angaja , motiva si retine oameni de calitate. Apoi trebuiesc identificate noi moduri de a-ti personaliza serviciile oferite pentru a atrage,satisface si retine pacientii. Tine minte : rasplata financiara se duce la omul din “varful copacului” . Tine de tine sa-ti creezi propria imagine care sa iti reprezinte 100% cabinetul. Ai grija sa comunici eficient aceasta imagine angajatilor; doar atunci vor putea sa se identifice si ei cu aceasta.

Toata echipa cabinetului sau a clinicii trebuie sa ofere aceeasi informatie pacientului ; de la medicul chirurg pana la personalul receptiei, toti trebuie sa vorbeasca aceeasi limba. Trebuie sa fie sinceri si sa arate ca le pasa de pacient. Organizeaza niste intalniri regulate cu echipa pentru a dezvolta si implementa un sistem de comunicare cu pacientul. Implicare activa a echipei in organizarea cabinetului sau a clinicii nu poate decat sa imbunatateasca experienta pacientului.

Un brand de succes a cabinetului tau te va face sa devii cunoscut, respectat, si recomandat cu incredere mai departe. Dar, pentru a avea succes, el trebuie transpus foarte bine in intreaga activitate : management, comportamentul personalului, valorile morale, serviciu medical in sine, marketing.

Perceptia interna a imaginii cabinetului, precum si cea externa, se bazeaza pe comunicare. Aceasta trebuie sa inceapa de la cel care se ocupa de conducere cabinetului (sau a clinicii) ; persoana respectiva trebuie sa exprime cat mai eficient viziunea si obiectivele clinicii , celor care se ocupa in mod public de propagarea brandului ; in acest fel, exista siguranta transmiterii corecte a mesajului catre pacienti.

Acest gen de comunicare “in cascada” trebuie sustinut de un proces continuu de invatare, care sa fie in pas cu noile cerinte si reglementari pe care piata le impune. Cand vine vorba de cresterea numarului de pacienti, cheia este coordonarea angajatilor tai ; cat de bine stiu sa interactioneze, atat intre ei cat si cu pacientii.

Astfel, iti vei construi “infrastructura” cabinetului tau stomatologic ; acest fapt va lasa o amprenta asupra atitudinii pe care echipa ta o afiseaza fata de pacienti.

Rezumand aceste scurte modalitati de a-ti construi brandul cabinetului, tine minte : oamenii cumpara de la oameni. Daca impartasesti aceleasi principii si valori, poti dezvolta o relatie pe termen lung cu acesti oameni. Acest lucru se aplica indiferent daca iti sunt angajati, prieteni sau pacienti.

Iti multumesc ca ai citit acest articol ! Daca ti-a placut , nu ezita sa dai un like sau share pe Facebook pentru a putea afla si colegii tai. Tu ce parere ai despre aceste aspecte ?  Astept comentariul tau mai jos. Multumesc !

Cu drag,

Dr. Florin Ispas

Florin Ispas


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


Loading...
Descarca ghidul despre "managementul cabinetului stomatologic"
Totul este gratuit, nu trebuie sa platesti absolut nimic.
shared on wplocker.com