Cele patru componente ale marketingului

Multi consultanti, vanzatori de publicitate, vor sa creada ca marketingul este pentru a aduce noi pacienti. Altii vor recunoaste ca nu aduc pacienti noi prin reclama sau prin e-mail-uri. Ei spun ca primesti o recunoastere a numelui, ceea  ce e un mod frumos de a spune ca vei primi o crestere a  ego-ului.

Cu toate aceastea, marketingul este de fapt pentru a face bani. Si cel mai bun marketing care te va ajuta sa faci bani este compus din patru componente.

Noi il numim “marketing integrat”. Ai mai jos cele patru componente pe care sa le iei in considerare :

 

1. Recenzia

Recenzia este o activitate a marketingului de care toata lumea stie ca exista. In final este o modalitate de sortare. Cauti oameni interesati sa-ti devina pacienti. Scopul este sa-i faci sa sune la cabinet. Exemple de recenzie sunt: reclame, mail-uri, site-uri,panouri si cuvintele spuse de altii. Din pacate, multi cred ca recenzia este tot ce reprezinta marketingul, dar de fapt este doar un  pasrecenzie-marketing

 

2. Finalizarea

Finalizarea este un jargon folosit in vanzari atunci cand il tranformi pe cel vizat in pacient. Completeaza intregul proces, anume de a aduce pacientul in cabinet,pe scaun, pregatit sa accepte tratamentul si identificandu-se ca pacientul tau. Finalizarea tacticilor include abilitatea echipei de la receptie de a primi  telefoane, de a procesa noii pacienti si protocolul controlului lor. Cu alte cuvinte, finalizezi intreaga relatie cu pacientul, de la inceput pana la final. Fara finalizarea propriu zisa, recenzia este inutila.

 

3. Valoarea initiala

In ceea ce ne priveste, valoarea initiala este o modalitate de a masura ce valoare economica are un pacient in primul an. Aceasta valoare poate include valoarea in lei a unui tratament pe care il faci unui pacient, intentia unui pacient de a-si plati tratamentul si de a-si continua programarile si valoarea recomandarilor pe care le primesti de la un pacient. Pe maximizarea valoarii initiale se pune cel mai mult accent in marketing.

 

4. Valoarea reziduala

Valoarea reziduala este ultima valoare economica a unui pacient pentru cabinetul tau, in timp. Ca si valoarea initiala, valoarea reziduala are de a face cu “calitatea” relatiei tale cu pacientul. Un pacient care accepta tratamentul, are vizite regulate pentru igienizari, plateste la timp, isi respecta programarile venind la timp, si te recomanda la altii, are valoare reziduala. Valoarea reziduala este cea mai importanta parte a marketingului intr-un cabinet dentar, pentru ca stomatologia generala este in principiu o afacere cu venituri reziduale.

Mai mult decat atat,fiecare din cele patru componente ale marketingului integrat se construieste peste cealalta, dezvoltandu-se sinergetic. Intrebarea este : Te apropii de acest concept de marketing integrat in cabinetul tau?

Daca nu o faci, atunci poate trebuie sa te dai un pas inapoi si sa analizezi din nou ideea “marketingului”. Chiar nu ai nimic de pierdut…

Iti multumesc ca ai citit acest articol ! Daca ti-a placut , nu ezita sa dai un like sau share pe Facebook pentru a putea afla si colegii tai. Tu ce parere ai despre aceste aspecte ?  Astept comentariul tau mai jos. Multumesc !

Cu drag,

Dr. Florin Ispas

Florin Ispas

 


1 Comment

  1. stancu denisa

    Am folosit recenzia, dar din pacate nu a ajuns la o finalizare…Oricum, si in stomatologie, ca si in alte domenii, foarte putini sunt receptivi la reclame fie pe internet sau chiar palpabile, gen fluturasi, bannere sau altele. Oamenii sunt de multe ori plictisiti, se simt bombardati si tendinta e de a arunca la primul cos hartiile publicitare…cel putin asta imi lasa mie impresia…oricum multumesc pentru articol si in numele altora pentru ca de fiecare data veniti cu noutati si chiar imi place sa le citesc si imi pun noi intrebari. Noapte buna!

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


Loading...
Descarca ghidul despre "managementul cabinetului stomatologic"
Totul este gratuit, nu trebuie sa platesti absolut nimic.
shared on wplocker.com