Cum comunicam in cabinetul stomatologic ?

Cu tehnologiile avansate din stomatologie si cu cresterea corespunzatoare a vitezei cu care serviciile dentare sunt realizate, rezultatele majoritatii medicilor stomatologi sunt mult peste ceea ce am fi prezis acum cativa ani. Totusi, acest succes nu a fost atins fara nici un cost.

Multe cabinete au mult mai multi pacienti ca acum 5 sau 10 ani. Asta i-a fortat pe medici si echipa lor, nu doar sa lucreze mai inteligent, dar, din cauza volumului de pacienti, sa lucreze si mai mult. Acest exces de pacienti a creat o situatie in care fiecare moment disponibil este dedicat lucrului efectiv in cabinet, rezultand un succes enorm in plan financiar.

 

Pentru ca nimeni nu a reusit sa mareasca numarul de ore al unei zile, cantitatea mare de timp dedicata in prezent lucrului in cabinet a redus in mod evident cantitatea de timp care pana acum era disponibila pentru a finisa celelalte aspecte ale cabinetului care au contribuit in ansamblu, la succesul lui .Cel mai evident sacrificiu  este comunicarea intre medici si personalul cabinetului. Acesti oameni sunt atat de ocupati cu munca efectiva, incat circumstantele si situatiile care tind sa cauzeze stres, anxietate si frustrare, sunt lasate nerezolvate. Acest lucru aduce probleme in multe cabinete. Intalnirile cu personalul , intalnirile pe departamente , reviziurea performantelor, sunt reduse sau in unele cazuri,eliminate, pentru a avea mai mult timp dedicat muncii in cabinet . De fapt ,acest timp dedicat comunicarii este vazut de unii ca ceva ce le rapeste din  potentialul succesului financiar.

 

Ce am observat eu despre aceasta “limitare a comunicarii” este faptul ca este destul de prost vazuta. Realitatea e, ca in mare parte, problemele pot fi evitate cu putina comunicare intre parti. In majoritatea cabinetelor de succes, exista o tensiune atat de mare intre membrii echipei incat se pare ca “nava e pe cale sa se scufunde”. Dar, daca ar sta sa analizeze problemele care au creat aceasta tensiune, ar vedea ca majoritatea sunt probleme mici care au fost lasate sa ia proportii.

 

Asa cum stim cu totii, “arta comunicarii” este o dilema majora la toate nivelele societatii. Pentru ca fiecare dintre noi vine cu un trecut si toti comunicam intr-un mod putin diferit. Prin urmare, acestea sunt unele din caracteristicile care apar frecvent:

  •   Slabe abilitati de comunicare         comunicare-defectuoasa
  •  Slabe abilitati de a asculta
  •  Atacurile personale
  •  Retinere in a deschide o discutie
  •  Concentrare doar pe sine
  •  Lipsa viziunii de ansamblu asupra echipei

 

Deasemenea, multi medici vor  sa aiba o politica a “usilor deschise” si sunt suprinsi cand apar neintelegeri in randul angajatilor. Dar, politica “usilor deschise” nu functioneaza atunci cand angajatii percep cel putin doua situatii din cele de mai jos:

  1.  Pe baza experientelor anterioare, nu se va face nimic privind problema aparuta
  2.  Ei, sau altcineva din echipa, vor fi pedepsiti pentru ca au adus problema in discutie
  3.  Sentimentele medicului vor fi ranite daca o anumita problema intra in discutie,iar acesta actioneaza in consecinta

 

Aceste limitari preexistente cuplate cu o reducere a timpului disponibil pentru comunicare, pregatesc terenul  pentru frustrari enorme din partea fiecarui membru al echipei; frustrare care, in mare parte nu poate fi oprita (poate doar mascata)  de recompense financiare.

 

Evident, o buna comunicare nu se intampla peste noapte. Dar de ce e asa important? De ce este necesar ca personalul din cabinet sa-si imbunatateasca comunicarea ? Pentru mine e simplu: o buna comunicare permite ca o problema sa fie rezolvata atunci cand inca este mica, inainte ca cineva sa fie suparat. O comunicare slaba face ca  o problema mica sa se transforme intr-o situatie de criza, cu toata anxietatea si supararea care o provoaca.

 

Cat de ridicol e sa te ocupi de o problema dupa ce a luat amploare,cand ar fi putut fi rezolvata in decursul normal al evenimentelor,cand inca era mica? Toti ne-am gandit ca o parte din aceste probleme ar fi putut fi prevenite daca nu era vorba de o lipsa de comunicare. Nu este interesant faptul ca, am face lucruri mari pentru a ne imbunatati abilitatile clinice si administrative,dar se pune foarte putin accent pe imbunatatirea abilitatilor de comunicare? Chiar daca am face un curs de comunicare, de obicei nu exista siguranta ca vom si aplica ceea ce am invatat acolo.

 

 Deci, daca ai un cabinet dentar iti propun cateva idei pe care ai putea sa le pui in aplicare :

1. Mareste preturile cu 5% pentru a acoperi timpul pe care echipa il petrece in sedinte. Prin urmare partea financiara nu va mai fi o problema

2. Programeaza-ti urmatoarele sedinte:  sedinta-comunicare

  •  Intalniri cu personalul

- doua ore la maximum doua saptamani . Trece acest lucru in agenda si incearca sa nu amani

  •  Intalnirea de dimineata:

- 15 minute. Planificarea pentru ziua respectiva ; toata echipa prezenta, fiecare isi noteaza ce are de facut.

  • Intalniri ale departamentelor:

- 45 minute , una la 6-8 saptamani ; asistentele, partea administrativa, partea contabila

  •  Revizuirea performantelor anuale:

- o sedinta  pe an,pentru fiecare membru al echipei (de obicei la inceputul anului) .

  •  Interviuri personale / profesionale 

- una la patru luni pentru fiecare membru al echipei; cum le merge ? ce ar putea imbunatati in activitatea lor ?

3. Ia-ti angajamentul pentru un training continuu pentru a imbunatati aptitudinile de comunicare ale echipei tale

4. Fii tot timpul constient ca toate problemele de la cabinet nu sunt probleme personale

5. Prin actiunile tale, convinge toti membrii echipei ca poti fi de incredere cand vine vorba de comunicare

 

O componenta majora in a lucra inteligent, in loc sa lucrezi din greu, este abilitatea ta de a-ti imbunatati calitatea comunicarii. O comunicare buna automat reduce stresul si tensiunea din cabinet / clinica . Efortul facut pentru a imbunatati comunicarea intre membrii echipei va aduce rezultate neatinse pana acum, atat pentru pacienti cat si pentru angajati. Incearca si vezi ce se intampla. Vei fi foarte multumit de rezultate.

Iti multumesc ca ai citit acest articol ! Daca ti-a placut , nu ezita sa dai un like sau share pe Facebook pentru a putea afla si colegii tai. Tu ce parere ai despre aceste aspecte ?  Astept comentariul tau mai jos. Multumesc !

Cu drag,

Dr. Florin Ispas

Florin Ispas


1 Comment

  1. stancu denisa

    un articol care da de gandit…adevarat vorbesc din perspectiva angajatului…dar in general, orice tip de sedinta,consfatuire si altceva de acest gen induce un oarecare stres si astfel sunt prvite cu reticenta, cel putin din observatiile mele de pana acum…deci e destul de greu de lucrat la mentalitate…altfel e un articol la fel de bun..ca si pana acum.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


Loading...
Descarca ghidul despre "managementul cabinetului stomatologic"
Totul este gratuit, nu trebuie sa platesti absolut nimic.
shared on wplocker.com