Cum te asiguri ca pacientii vin la programari ?

Faptul ca pacientii nu ajung la programari sau le anuleaza in ultimul moment, reprezinta  o mare bataie de cap pentru  medicii stomatologi. Tu ai idee cat de mult te costa acest  timp liber din agenda de programari ? Oare cum poti reduce numarul de programari  ratate sau anulate ? Nu cred ca exista un raspuns concret la aceasta intrebare. Insa, exista cateva idei simple pe care  le poti implementa in cabinetul tau , pentru a minimiza acest tip de programari.

Aceste idei sunt foarte usor de pus in aplicare.

Ai luat vreodata masa in oras si servirea a fost dezastruoasa ? Nu cred ca te mai duci si a doua oara..

Dar sigur ai nimerit si in restaurante in care , desi mancarea nu a fost deosebit de buna, personalul a fost respectuos, iar ambientul extrem de primitor.

Dar ce legatura are asta cu un cabinet stomatologic ?

Pai cam acelasi lucru se intampla si cu pacientii. Oricat de performant ar fi actul medical in sine, daca nu stii cum sa te comporti cu pacientii , acestia nu vor reveni in cabinetul tau. Odata intrati in cabinet, fa-i sa se simta ca acasa. Adu-ti aminte numele lor, zambeste si saluta-i intr-un mod prietenos. Incearca sa retii cateva lucruri personale despre ei. Daca ai un spatiu de asteptare, cumpara reviste pe diverse domenii de interes. Poti oferi un ceai sau o cafea , daca timpul de asteptare se prelungeste in mod neasteptat.

Vezi ce functioneaza, si incorporeaza aceste lucruri in sistemul de management al cabinetului. Stabileste-ti rezultatele dorite si nu te opri pana nu atingi aceste rezultate.

Incearca sa le induci pacientilor un anumit comportament vis-a-vis de cabinetul tau. Mai bine spus, un anumit tipar de comportament. Invata-ti pacientii sa vina la igienizari o data la sase luni . In timp, acest lucru va deveni o obisnuinta pentru ei. Poti de asemenea sa te obisnuiesti sa faci urmatoarea programare , intotdeauna inainte ca pacientul sa plece din cabinet.

Daca pacientul incepe un plan de tratament de lunga durata, este indicat ca programarile sa fie in aceeasi zi a saptamanii, daca se poate chiar si la aceeasi ora.

Datorita ritmului alert al vietii cotidiene, majoritatea oamenilor isi impart ziua intre job, familie si uneori hobby-uri. O vizita la dentist poate insemna timp pretios pentru pacientii tai,chiar daca tu faci tot posibilul sa micsorezi durata sedintelor. Iar daca acestia nu locuiesc in vecinatatea cabinetului, o sedinta de o ora sa zicem, poate insemna doua sau chiar doua ora jumatate , daca socotim si drumul dus-intors pana la tine.

Daca ai pacienti care se cunosc, incearca sa le unesti  programarile; in cazul familiilor,programare-familie

fa o programare pentru toti membrii. In cazul in care un pacient vine pentru igienizare,  iar aceasta nu dureaza foarte mult, mai poti face o manopera care nu necesita foarte mult tmp ; totusi ai grija ca timpul total petrecut pe scaun sa nu depaseasca o ora jumatate, doua ore maxim.

In ziua de astazi, cabinetele moderne sunt computerizate si au facilitatea de trimite automat mesaje text sau e-mail pentru a aminti pacientilor de programari. Daca sunt scrise corect, acestea pot imbunatati simtitor rata programarilor ratate.

Hai sa facem un mic exercitiu : Citeste urmatoare propozitie “Nu te gandi la un elefant roz”. Ce observi ? Desi ti-am spus sa nu te gandesti, tu ti-ai format o imagine a unui elefant roz in mintea ta. Ce legatura are asta ?

Multe mesaje de reamintire suna de genul : “va rugam sa nu lipsiti de la programare” sau “daca doriti o reprogramare,va rugam sa ne anuntati” . Involuntar, aceste texte directioneaza pacientul sa faca exact opusul a ceea ce vrei tu sa faca. De fapt, mesajul ar trebui sa sune “suntem nerabdatori sa veniti la cabinet“, “va asteptam la ora X” . Aceasta perspectiva a formularii va imbunatati rata de succes a mesajelor.

Este foarte important sa ii facem pe pacienti sa promita ca vor face ceva in legatura cu statusul lor dentar, decat sa le sugeram asta. Comportamentul nostru pasiv este putin probabil sa motiveze pacientii. In cartea “Psihologia Persuasiunii” , Robert Cialdini explica : atunci cand cineva face un angajament, rareori se intampla sa mai dea inapoi.

Promisiunea pacientilor o putem obtine prin semnarea unui plan de tratament, prin convingerea acestora de necesitatea si beneficiile urmarii  tratamentului precum si prin plata unui abonament in care sa aiba incluse diverse manopere la un pret mai mic decat daca le-ar plati separat.

Iti multumesc ca ai citit acest articol ! Daca ti-a placut , nu ezita sa dai un like sau share pe Facebook pentru a putea afla si colegii tai. Tu ce parere ai despre aceste aspecte ?  Astept comentariul tau mai jos. Multumesc !

Cu drag,

Dr. Florin Ispas

Florin Ispas


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


Loading...
Descarca ghidul despre "managementul cabinetului stomatologic"
Totul este gratuit, nu trebuie sa platesti absolut nimic.
shared on wplocker.com