Tu te folosesti de produsele de igiena dentara ? (partea a 2-a)

Principalul impuls din spatele schimbarii atitudinii medicilor stomatologi a fost lipsa de disponibilitate a produselor de igiena orala din magazinul “de la coltul strazii” , in special elemente precum periutele interdentare . Cu siguranta nu mai este cazul in ziua de azi, avand toate acestea in supermarketuri , farmacii, chiar si magazinele cu o gama larga de produse.

Cu toate acestea, credem ca, pentru a realiza beneficii atat pentru cabinet cat si pentru pacienti, este esential, acum mai mult ca niciodata, ca managerii cabinetelor sa adopte aceeasi strategie pe care o utilizeaza si in alte aspecte ale afacerilor lor.

Sa faci vanzare directa in cabinetul tau nu este dificil; necesita doar o investitie modesta de timp,putina planificare si o monitorizare regulata a performantei. Ai mai jos cateva sfaturi pentru a avea succes:

1)  Gama de produse

Produsele pe care tu le recomanzi spun multe despre cabinetul tau, despre servicii si despre atentia acordata pacientului. Pacientii serviti cu produse de proasta calitate se vor intreba de calitatea tratamentului pe care o vor primi. As merge chiar si mai departe si as recomanda ca produsele folosite de cabinet sa fie exclusiv profesionale, nu doar cele cumparate de la coltul strazii. Sunt multe beneficii semnificative in urma aprovizionarii cu produse profesionale, cum ar fi:

  • Pacientul simte ca primeste un serviciu personalizat
  • Cabinetul nu mai este expus competitiei cu preturile dupa strada
  • Multi pacienti pleaca din cabinet cu produsele dorite, ridicand standardul de calitate
  • Cresterea vanzarilor directe si a profitului

2) Educatia pacientilor

Este important pentru cabinetul tau sa-ti inveti pacientii despre beneficiile mentinerii unei igiene orale si sa-i incurajezi sa urmeze instructiunile , atat in ceea ce priveste regimul alimentar cat si produsele utilizate.

Avand in vedere ca timpul este pretios intr-un cabinet stomatologic , as recomanda de asemenea luarea in considerare consolidarea educatiei pacientilor in domeniul preventiei ; de exemplu, le putem trimite un mail pe care ei il pot citi si intelege in timpul lor liber.

3) Comunicare interna eficienta

In majoritatea cabinetelor, produsele de igiena orala se tin la receptie, medicul asteptand ca angajatii sa incurajeze pacientii sa cumpere produse inainte sa plece. Totusi, este dificil pentru ei sa stie exact de ce gen de produse au nevoie pacientii si ce anume sa le recomande.

Cel mai indicat ar fi ca medicul sa conduca pacientii la receptie si sa-l puna la curent pe angajatul prezent acolo despre nevoile acestora. In cazul in care acest lucru nu este posibil din cauza constrangerilor de timp, as recomanda ca retetele sa fie scrise de medic la sfarsitul programarii, inmanate pacientului  si apoi prezentate la receptie.

4) Trainingul angajatilor

Dupa selectarea cu atentie a produselor de igiena orala dorite si dupa revizuirea proceselor interne, este obligatoriu ca angajatii sa aduca la cunostinta pacientilor schimbarile facute. Instructiunile detaliate trebuie sa fie citite pentru a te asigura ca membrii personalului inteleg ce produse sunt selectate, si mai important, de ce.

Pacientii vor intreba, fara indoiala, asistentele si pe cei de la receptie, de ce medicul a recomandat utilizarea unui produs anume, cum trebuie utilizat si cat de frecvent. Raspunsul la aceste tipuri de intrebari vor contribui direct la perceptia pacientului cu privire la profesionalismul cabinetului.

Selectarea produsului este importanta, dar si procesul pus in aplicare in cabinet. Fiecare membru al echipei face parte dintr-un lant; daca un inel cade, se rupe tot lantul.

5) Depozitare si vizibilitate

O problema generala este reprezentata de lipsa spatiului de depozitare precum si a celui de amplasare a produselor. Prin expunerea tuturor produselor, este mult mai probabil ca pacientii sa comande inca o data un produs pe care l-au mai folosit si cateodata intreaba si despre cele pe care nu le-au folosit.

Medicii pot ajuta de asemenea personalul de la receptie sa faca vanzare, aducand la cunostinta despre promotiile prezente in cabinet. In evaluarea oportunitatilor de promovare, as recomanda cabinetelor sa se gandeasca la cantitatea de produs de care pacientul are nevoie pana la urmatoarea lui vizita, sau la necesitatile tratamentului respectiv.

De exemplu, daca recomanzi apa de gura cu clorhexidina sau o pasta de dinti pentru pacientii cu boli parodontale, ar fi mai bine sa oferi in pachet si o periuta de dinti pentru gingii sensibile ,gratis.

Se merita efortul ?

Sunt trei aspecte cheie care trebuiesc luate in considerare atunci cand investesti timp sau efort in vanzarea produselor pentru igiena orala :

  1. Sanatatea orala a pacientilor : atunci cand pacientii pleaca din cabinet cu produse  recomandate,  au rezultate mai bune decat cei care nu fac acest lucru. Deci, daca vrei cu adevarat ca pacientii tai sa primeasca cel mai bun trament, recomanda-le cele mai bune produse.    
  2. Customer Care : un serviciu dedicat si bine structurat da pacientilor senzatia unei serviri impecabile si personalizate, plina de produse selectate cu grija de catre clinician pentru a le completa tratamentul. Este de asemenea un plus de confort sa iei produsele direct de la cabinet, decat sa incerci sa le cauti pe fiecare in parte.
  3. Financiar : daca fiecare pacient, dupa ce iese de la igienizare, pleaca cu produse in valoare de 50 de lei, acesta poate ridica cu pana la 10% valoarea incasarilor ; nu este neobisnuit pentru cabinetele care practica si tratamente pentru afectiunile parodontale, un profit net de 15,000 euro pe an numai din produsele de igiena orala, suficient cat sa acoperi salariile angajatilor.

Iti multumesc ca ai citit acest articol ! Daca ti-a placut , nu ezita sa dai un like sau share pe Facebook pentru a putea afla si colegii tai. Tu te folosesti de produsele de igiena dentara in cabinetul tau stomatologic ?

Cu drag,

Dr. Florin Ispas

Florin Ispas


Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


Loading...
Descarca ghidul despre "managementul cabinetului stomatologic"
Totul este gratuit, nu trebuie sa platesti absolut nimic.
shared on wplocker.com