Zilele Antreprenoriatului Stomatologic – Managerdent

Saptamana trecuta am avut placerea sa particip la Zilele Antreprenoriatului Stomatologic, singurul eveniment de antreprenoriat din Romania dedicat medicilor dentisti. Primele surprize au aparut de cum am ajuns in incinta hotelului Grand Hotel Napoca, locul de desfasurare al evenimentului.

La intrare, am fost intampinati de doua domnisoare foarte elegante si zambitoare ; am primit ecusoanele de participare precum si cate o mapa cu toate informatiile necesare.

Prima conferinta la care am participat a fost a Oanei Ghimbulut (psiholog) care ne-a vorbit despre relatia medicului stomatolog cu pacientii sai si cum sa asiguram satisfactia acestora prin cateva metode simple si ieftine.

Apoi a urmat Lorand Soares-Szasz cu un seminar de peste doua ore despre cum sa atragi mai multi pacienti, cum sa iti sistematizezi afacerea si multe alte aspecte care tin de extinderea cabinetului dentar.

Am avut placerea sa ma reintalnesc cu Razvan Savu, cu care am schimbat cateva impresii despre orasul Cluj, eu aflandu-ma pentru prima data acolo.

Razvan ne-a vorbit despre importanta departamentului pe care orice cabinet sau clinica stomatologica ar trebui sa il aiba : Customer Care. De asemenea ne-a vorbit si despre un soft pe care are de gand sa il lanseze anul viitor :

“Dental Software este un rezultat al sumei carentelor pe care le au actualele software-uri stomatologice de pe piata romaneasca. Majoritate acestora sunt focusate doar pe managementul  pacientului, nefiind soft-uri de management al clinicii in sine. Imbinand elemente de social media, marketing, customer care sau forecast-uri in zona financiara, DS isi propune sa fie un tool indispensabil oricarui antreprenor din domeniul serviciilor dentare. In ceea ce priveste pretul acestuia, el va fi unul simbolic in comparatie cu avantajele pe care le aduce. Strategia producatorului este ca acest soft sa ajunga numarul 1 in Romania in privinta numarului de useri, urmand sa aiba si o comunitate virtuala formata din antreprenori ce vor avea acces la o multime de webinaruri si cursuri online dedicate antreprenorilor.”

Printre invitati s-au mai numarat Peter Barta care ne-a aratat cum ar trebui sa arate planul de afaceri pentru un cabinet stomatologic, Andy Szekely care e vorbit despre psihologia pacientului sceptic si cum putem sa anihilam sceptismul, Ada Cireap (consilier juridic Colegiul Medicilor Dentiști Cluj) ne-a vorbit despre ce inseamna cu adevarat raspunderea civila a medicului dentist si la cate neplaceri suntem expusi din lipsa de informare.

Din prezentarea lui Dan Manolache (Managing Partner – “ICoach”) am aflat despre un instrument extrem de interesant, pe care vreau sa il impartasesc cu tine.

Este vorba despre profilul DISC a lui Tony Robbins. In urma unui set de 28 de intrebari bine alese, vei primi un mail cu rezultatul tau. Pe langa raportul despre profilul comportamental DISC, vei mai primi automat inca un raport personal important: VALUES, care iti va arata care sunt valorile care te motiveaza pe tine sa actionezi.

Uite linkul unde poti sa accesezi acest instrument, gratuit :

http://www.tonyrobbins.com/ue/disc-profile.php

 

Mai jos am adunat cateva opinii de la participanti :

 

Adina Moldovan Adina Moldovan, Centrul Ortodontic Cluj

“A fost genul de eveniment pe care il astepti cu interes, in speranta ca afli o perpectiva noua in domeniul asta.

M-am entuziasmat cand am vazut ca unii din cei mai buni speakeri sunt invitati. I-am apreciat si am absorbit informatia de la toti! Printre favoriti raman Andy Szekely, Burcash, Lorand Soares Szasz, Dan Manolache. 

La capitolul organizare, avand in vedere ca a fost prima editie, cu totii am fost ingaduitori. Si cred ca organizatorii stiu ce anume vor putea face mai bine data viitoare.

M-am bucurat ca nu s-au povestit teorii fara fond, ca s-au dezbatut lucruri reale, ca vorbitorii si-au pliat discursurile in cel mai bun mod pe domeniul stomatologic.

Se pune din ce in ce mai mult accent pe dezvoltare, pe comunicare,  pe calitatea actului medical si pe o relatie empatica dintre medic si pacient. Acestea toate se leaga si sunt dependente una de cealalta, asa incat una din concluzii era ca a avea o echipa de profesionisti, pasionati si organizati, orientati catre pacienti poate insemna garantia succesului in domeniul stomatologic.

 Am ramas, impreuna cu echipa din care fac parte,  cu dorinta de a vedea ce se va intampla la urmatoare editie! Aceasta a meritat din plin!”

 

Andreea JianuDr. Andreea Jianu, DentalLux.ro Sibiu

“Ideea o consider geniala.Un event adresabil atat celor care abia acum invata morfologia dintilor, cat si specialistilor care fac stomatologie pe paine.

Organizatorii au facut un lucru minunat, au oferit gratuit locuri studentilor.In facultate stim prea bine ca nu e nici macar un iz de asa ceva.

Dupa cele trei zile de conferinte, pleci acasa cu un To Do List. Lucruri pe care poate  le-ai mai auzit ( mai ales daca ai citit vreodata un articol/o carte de antreprenoriat sau management ), dar nu le-ai aplicat, poate pentru ca nu stiai prea bine cum, sau daca functioneaza.

Ajungi incarcat de idei, si cu ochii limpezi. Personal branding, social media ,marketing, networking…and fun of course !”

 

Petrut TomescuDr. Petrut Tomescu, Platinum Dent Ploiesti

“Deși un eveniment trâmbițat destul de mult in mediul online chiar cu multe luni înainte, cu invitați de seama din antreprenoriatul stomatologic si nu numai, surprizele din punctul meu de vedere au fost destul de mari.

Cea mai importantă concluzie pentru stomatologia de azi ar fi ca mai avem mult de lucru ! La figurat desigur, pentru ca nu ma refer  la tratamentele pentru pacienți ci mai degrabă la atitudinea “antreprenorilor”.

Stiu ca se apropie sfârșitul de an si toți avem treburile noastre de zi cu zi, stiu ca Octombrie – Noiembrie au un calendar incredibil de manifestări stomatologice, dar sa aduci la același eveniment pe cei care au deschis mintea pentru management destul de multor tineri stomatologi prin puterea propriului exemplu (țin cu tot dragul sa îl mentionez pe Dr. Razvan Savu) alături poate de cei mai importanți speakeri de business din România de azi, completați de experiența câtorva pshihologi si chiar finanțiști, a fost un vis devenit realitate pentru organizatori. Felicitări lor pentru inițiativa!

Prin urmare nu puteam lipsi de la eveniment, am plecat de joi si m-am hotărât pentru cazare chiar la Grand Hotel Napoca, locul de desfășurare al evenimentului. Un hotel destul de recent renovat, clasificat la 4 stele..

Nu, nu vreau deloc sa fac reclama; chiar vreau sa subliniez contrariul ! Degeaba renovezi, schimbi culori, speli puțin prin camere, daca mentalitatea angajaților si serviciile plătite scump lasa de dorit, așadar aviz amatorilor unde va plasati brandul si ce livrați.
Da, prima impresie este importantă, dar frustrarea este si mai mare daca “doar este vopsit gardul”.

Spuneam ca mai avem mult de munca si ca surprizele nu au fost cele mai plăcute, acum o sa ma explic: încă din prima zi am căutat prin sala de conferințe si in pauzele de cafea pe acei “amfitrioni”ai stomatologiei gata sa își impartaseasca experientele.

Mi se pare rusinos ca la aceasta conferință prezenta lor a fost infima. Insa, poate cea mai mare realizare a evenimentului a constituit-o numărul mare de tineri  participanți, semn ca viitorul dentar românesc nu este asa departe de a se imbunatati.

Țineți aproape dragilor, probati experiența celor ce au demonstrat ca se poate si altfel; si in anii ce vor urma, o sa povestiti voi altora si o sa ne bucurăm de realizările voastre.”

Tin sa multumesc si eu pe aceasta cale organizatorilor Catalin Balog Bellu si Marius Bud pentru invitatie, precum si intregii echipe care s-a aflat in spatele succesului acestui eveniment. A fost o adevarata placere sa particip si cu siguranta o sa fiu prezent si in 2014.

 

Cu drag,

Dr. Florin Ispas

Florin Ispas

 


4 Comments

  1. gargara multa sincer sa fiu , cel putin pt cei tineri nu exista sanse reale in romania sa se dezvolte cat timp nu vor exista asigurari de sanatate private si de stat (desi ma indoiesc) functionale si posibil de platit de marea majoritate a pacientilor. pt cei cu clinici deja existente pe piata de ceva mai mult imp este de bun augur .

    • Cei cu clinici deja existente pe piata,trebuie sa stii ca si ei au fost candva la inceput.
      Si sunt absolut convins ca nu s-au bazat pe asigurarile de sanatate.
      Evenimentul este de bun augur pentru toti medicii care au clinici,care lucreaza intr-o
      clinica sau care vor sa isi deschida un cabinet sau chiar o clinica.
      Important este sa incepi de undeva.

  2. Depinde foarte mult de ce obiectiv te multumeste pe tine, sau îți setezi sa atingi.
    Am auzit o vorba la unul dintre speakerii prezenți la Cluj ce merita menționat: ” in vremuri de criza, unii plâng, iar alții vând batiste”. Tu in ce categorie vrei sa te situezi?

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


Loading...
Descarca ghidul despre "managementul cabinetului stomatologic"
Totul este gratuit, nu trebuie sa platesti absolut nimic.
shared on wplocker.com